Zaregistrovat se   Přitlapkovat se
Přitlapkujte se tady:

Jméno:   Heslo:    

Pokud ještě nemáte svůj modrokocouří účet, zaregistrujte se! Registrací souhlasíte s podmínkami používání.
Zapomněli jste heslo?
Vyhledávání

Nahrává se...

Blog: Apel na rozum a pochopení

Datum9. září 2016  |  AutorPaschaMami  |  Zobrazení celkem/dnes7 105x / 3x

Leben ist zerbrechlich. Unkontrollierte Vermehrung zerstört. Život je křehký. Nekontrolované množení ničí.

Tento blog vyjadřuje názor autora, nejedná se o stanovisko Modrého kocouře.cz.


Obsah se nahrává...


Sdílejte!  |  O sdílení
Sdílet přes e-mail Sdílet na Facebooku Odeslat pomocí Facebook Messengeru Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+





18 komentářů

Pro přidání komentáře se prosím přitlapkujte.

viera
Kocouřákviera  Datum12. září 2016 23:26

je to dilema..ak ich daš kastrovať ,tak nijake už nebudu,ak nedaš tak sa nekontrolovane rozmnožia ako kedysi..idealny stav ani riešenie zrejme neexistuje..to by muselo byť ozaj podchytene všetko ..a neverim,že mačky by bez ludi neprežili,len by sa museli viac ponamáhať..a nesuhlasim s topenim,vraždenim a neviem čim ešte..ide mi na nervy trovenie potkanov a nasledne tym zničenie populacie mačiek ako sa to stalo tu u nas..ja na jednej strane chcem mať kastrovane mačky,aby sa mi netulali,netrpeli pôrodmi,neničila ich psychicky ruja ..aale na druhej strane mi chybaju mačky loviace myši a potkany v starkinej maštali..tak kde je ten zlaty stred?ma na toto niekto riešenie? a nechcem počuť to razantne ,že ,,kastracia" ...ako to niekto niekde pisal,že všetko dotiahnute do dokonalosti nakoniec tu dokonalosť zabije..

Annie626
KocouřákAnnie626  Datum12. září 2016 21:56

Pravda pravda, máte pravdu, samozřejmě kočky jsou ve stájích, stodolách, atd... potřeba (například aby myši nejedly krmivo). Ale myslím, že by se situace mněla řešit jinak, než topením nebo lopatou či vidlemi.

PaschaMami
KocouřákPaschaMami  Datum12. září 2016 21:16

Filipe, začala jsem psát Annie626, ale musela jsem přerušit, protože ti moji otesánkové doráželi, že mají hlad. Mezitím jste
se "vetřel", tak se hned připojím. Máte ve všem úplně pravdu,
kočky jsou někde skutečně potřeba - stáje, stodoly, sila - to vše znám. Jde o tu poslední Vaši větu - kdyby se té lidé, kteří to mají v moci, drželi, tak i ty "hospodářské" kočky mají ráj na zemi. Ale jak rozum naočkovat?

PaschaMami
KocouřákPaschaMami  Datum12. září 2016 20:46

Annie, to co teď napíšu, bylo ca. před 20 lety. 500 m ode mne je také jízdárna a stáje. Za ní vyhazují hnůj a když jsme šli z lesa, občas jsme se zastavili a koukali na kočky. Bývalo jich většinou 6 a pořád to byly ty samé. Některé přišly i k cestě a nechaly se hladit. Ve dvoře byla dobrá restaurace - hostů měli dost, byli to movitější lidi, kteří měli ustájené vlastní koně. Byla jsem několikrát u stájí hladit koně. Jednou jsem se ptala jednoho posluhy, jestli ty kočky nemívají taky koťata, že bych až zase budou, o jedno nebo dvě měla zájem (tou dobou jsem
již měla moji kancelář doma). Divně se na mně podíval a řekl: "Jo, mívají, nikdo je ale nechce, tak se o ně lopatou nebo vidlema musí postarat kolega." Udělalo se mi špatně a vypotácela jsem se ze dvora. Kolega to neslyšel, hladil kus dál koně a rozběhl se za mnou. Potom mi řekl, že jsem byla bílá jak stěna a nedostal ze mne ani slovo. Vzpamatovala jsem se až doma. Od té doby jsem tam kolem nikdy nešla. Chtěla jsem je nahlásit ochraně zvířat, ale neměla jsem žádné důkazy a jsem přesvědčená, že by to ten zaměstnanec zapřel. Děsné!

Filip
KocouřákFilip  Datum12. září 2016 19:58

Annie626, já vždycky můžu nějak jako vyletět z kůže, když chce někdo někoho praštit :o) To věci nijak neprospěje, spíš asi naopak.

Zajímavé je, že mít kočky venku je pro mnoho lidí nepřijatelné, ale ve stodole nebo u stájí jsou asi potřeba (kdo jste z Facebooku, radši tohle nečtěte :o)). Ve velkém kontrastu s tím, co se tvrdí, jak "kočka domácí" už je zvyklá jen na život s člověkem.

A koupí si potom do stáje další kočky od chovatele s PP? Nebo si vezmou z útulku? Asi ne... Možná si vezmou kotě od vlastních koček? "Namnoží si" (hrůza pomyslet! :o)), aby měli kočky, které prostě pro fungování potřebují... Možná by stačilo jen trochu moderněji plánovat, ale plánovat, ne všechny vykastrovat.

Annie626
KocouřákAnnie626  Datum12. září 2016 14:35

Ano ano. Dcera začala nově chodit do Jezdeckého Klubu Baník Ostrava a jednoho dne přišla s tím, že jedna holka ve stáji říkala, že ve stáji, kam dřív chodila ani nevěděli, co je to kastrace a že když se narodila koťata, tak se prostě utopila. Majiteli se prý nechtělo platit. V té chvíli kdybych u něho byla, asi bych ho něčím praštila. Naštěstí aspoň v Baníku mají dvě kočky a obě kastrované.

viera
Kocouřákviera  Datum11. září 2016 11:36

Marti,pred rokom by som ti povedala,že pridi a chyť si nejaku mačičku u nas na dedine..boli všade..ale tento rok nie je nijakej..jedineho mačaťa..len tie naše..nijaka zatulana..nič nič nič..nejaky ,,dobrak" si to vysvetlil po svojom a zdecimoval ich a ja aj ked by som sa mala tešiť ,že nie su nijake tulave ,tak začinam mať strach,,čo ak raz vyhynu?asi len panikarim,ale toto som nezažila nikdy-dedina bez mačiek..ti čo chcu kontrolovane chovy sa môžu tešiť..ale ja mam z toho strach

gwen
Kocouřákgwen  Datum11. září 2016 11:05

Ivo, já nevím, jaké peripetie jsi musela prožívat s E.T.A a útulkem (docela by mě to zajímalo- deníček?) ale bylo by i zajímavé, jak to u Vás chodí. Jak u vás (teď) útulky fungují, jaký mají povinnosti, vytíženost a jaké mají podmínky pro lidi, kteří by si chtít. vzít kočku.
Přiznám se, že já moc dobře ani neznám, jak je to u nás. Asi každý útulek má nějaký interní pravidla. Když prolejzám občas stránky, spíš na mě vyhrkne žádost o pomoc a transparentní účty než nějaký zprávy, co se třeba za poslední měsíc povedlo, kolik koček se umístilo nebo jak útulek pracuje.
Tohle mi chybí a možná tohle mě odrazuje od pravidelného přispívání. Mám ráda průhlednost, mám ráda tabulku - kde je má dáti-dal a mám ráda, když na první našlápnutí vidím výsledky, což je- umístnili jsme tři z pěti nových koček. Třeba.
Taky, mě osobně hrozně odrazuje chování lidí, kteří pomáhají kočkám, narozdíl od nás, co sedíme doma na zadku a jen prudíme, kafráme a nic neposíláme, na fcb. Asi bych neposlala peníze někomu, kdo takhle vystupuje. Furt říkám, že lidé, kteří se neumí chovat k lidem, anebo nadsazují kohokoliv nad lidí, to prostě není moje krevní skupina. (Ještě, když toho dotyčného třeba ani neznají)
Ano, věřím, že pro někoho zvířecí kamarád je někdo, kdo je mu hrozně blízký, kdo je jeho všechno, nej, kdo ho nikdy nezradí (na rozdíl od člověka)-(ale jde to? když žije v několika metrech čtverečních, neumí mluvit a nemá jinou možnost?), akceptuji tenhle pohled a pocit na svět, ale na druhou stranu lidé nejsou schopni akceptovat zase ten můj, že zvířata, aby se měla dobře, musí se lidé chovat dobře.
(Ale to jsem odbočila)

Privátní lidi - Někdy už mám pocit, že to, co k tomu píšeš je taková fráze, formulka k tomu, co se neustále říká, ale je to tak? Nejsem k tý problematice tak blízko, ale ve městě vidím tři kočky, které někomu patří ( za to nám v pátek přeběhl přes chodník potkan, krysa- nevím) a na vesnici, kam jezdíme, nevím o nikom, kdo by topil nebo se nějak špatně choval. Ano, lidé nemají vykastrované kočky (většinou Ti hodně staří) a sousedé si rádi vezmou nebo se starají o koťata, které třeba nejsou jejich.
Na druhou stranu věřím, že v nějaké osadě, zákoutí nebo v Řecku, jsou opravdu kočky přemnožené a musí se to řešit.
Jednou jsem viděla zprávu na fcb, kde paní psala, jak je to hrozné, když jde pokaždé do práce a vidí tolik zubožených a hladových koček a když se někdo zeptal, kde to je, tak raději mlčela. Stejně tak, když jsem napsala útulku maila, na který kočky tedy je potřeba přispět, kde jsou přemnoženy a že přijedu pomoc s odchytem, nebyli schopni mi to napsat. A ještě na třetí stranu, asi existují lidé, kteří předávají koťata na benzínce, ale já jsem se jela podívat na kotě bez PP domů a bylo to to nejhezčí kotě, jaký jsem zatím viděla.
Ano, díky Kocouřovi jsem trošku do kočičího světa nakoukla, ale nejsem jím natolik pohlcena (můj život je postaven na výchově syna.-o)), ale ráda se ptám a ráda dostávám odpovědi. Nemohu spasit svět, ale nechci se nechávat oblbovat. Chtěla bych znát fakta a ne formulky, pyramidy a fabulace, které se někomu hodí. Kritické myšlení to chce.o) A ověřovat si informace.
V článku - Kolik koček vlastně je?, který dal hrozně moc práce, dotazování a možná i telefonování ze stran Filipa, jasně zaznělo, že ročně je poptávka 90 tisíc koček (lidem, kterým umřela, který ji chtějí nebo chtějí další). Kde je vzít? Chytnout si nějakou cizí? (co když někomu patří?) Koupit si od chovatelů? Vyprodukují 5.tisíc ročně. Vzít si z útulku? (je jich tam taky okolo 5. tisíc a ne každý chce z útulku a ne každý útulek dává třeba ven k domu)...Tak kde?
Tohle je otázka do placu, do diskuze?.o)))

PaschaMami
KocouřákPaschaMami  Datum10. září 2016 19:47

Dobry den, netušila jsem, že ten slogan bude mít takový ohlas.
Nebyl to můj nápad a kocour také není Pascha. Tato stránka (respektive 2 stránky - ta druhá se mi sem nehodila, ale mohu dodat) byla uveřejněna v magazínu jednoho obchodu se zvířecími potřebami. Autorství je zřejmé z druhé stránky - na té se "buší do prsou" a vychvalují se zvířecí útulky. Ovšem většina lidí má na to jiný názor - tentýž jako já po zkušenosti s útulkem, kterému jsem podle zákona musela přenechat nalezeného (bez chipu/tetování nebo jiného znaku totožnosti)
E.T. Aliena.

Při tomto mém příspěvku jsem nemyslela na tzv. množírny, to je kapitola sama o sobě, psi jsou více potrefeni - české množírny a prodeje z auta plného nebohých štěňátek hned za hranicí jsou zde vyhlášené a lidi přesto z lítosti zvíře koupí (což bych asi udělala také, když bych to viděla).

Měla jsem na mysli privátní lidi, kterým je jedno, jestli jejich kočka bude mít 2x do roka koťata - někdo je utopí, jiný zahrabe do země, další vyhodí do popelnice nebo přidá na nějakou skládku kde jsou částečně i krmeny - ony se již nějak protlučou. Většinou ano, ale budou nová koťata - často již po narození nemocná, zmrzačená, psychicky nedostupná.
Do nekonečna se zde majitelům koček tluče do hlavy, že mají nechat volně běhající kočky/kocoury kastrovat, často je to bezplatné.

Chovatelům i "chovatelům" koček je zde ponecháno nesčetně
možností jakým způsobem vydělávají, jedni jsou zodpovědní nejen kupujícím, ale i zvířatům, jiným je to úplně jedno. Nevěřím, že se to změní.

Doufám, že jsem jasně vyjádřila můj postoj k tomu obrázku.
Přeji hezký večer - PM

gwen
Kocouřákgwen  Datum10. září 2016 13:01

Kde se berou nová plemena? Z obyčejných koček? Někdo vidí někde nějakou zajímavou kočku a tak ?...Takhle se přece objevil Lykoi..
Jde ale i o to, že by nebyla u nás polovina koček v Kočkogalerii? Kde by lidi brali kočky? Měli je na příděl? Někdo by uděloval licence? Vůbec nechápu, jak by se tohle řídilo.

Jak zmiňuje Filip tu ostrou kampaň. Pociťuji to stejně. Někdo dá kočku, někdo chce na vesnici koťata a měl by ho stihnout trest. Nechápu spíš to, jak lidi jsou ostrý k lidem! jak dokážou být zákeřní, zlí, chladní..

A musím říct. Kočky doma nemám, asi ta správná kočkařka nejsem, furt vysvětluji Vojtovi, že to nejde, že jsme nezodpovědní a kočka by se u nás doma neměla dobře, ale musím podotknout, že já život kočky na úroveň člověka nedávám. Pro mě je lidský život ještě o trošku výš, než ten kočičí. Tím říkám i to, co popisuji v prvním odstavci. Nejdříve se budu chovat slušně, adekvátně, asertivně k člověku, s kterým diskutuji jakýkoliv téma a ty kočičí, než abych ho urážela přes jakýkoliv názor, třeba i o kočkách.

Filip
KocouřákFilip  Datum10. září 2016 12:52

Viero, ale vidíte, tady se neměří stejným metrem. Máte registrovanou chovatelskou stanici a můžete produkovat taková přešlechtěná nezdravá zvířata - a nikdo Vám nic neřekne. Nemůže. Protože jste registrovaná. A pak si vezměte někoho, kdo má zdravá koťata bez PP, a to je vyvrhel! Navíc, jsou třeba z koček, které přežijí venku a tudíž to jsou ty nejodolnější, které existují. Slabí venku nepřežijí.

Nevím, kde je hranice, ale většinou vidím jen hrozně ostrou kampaň, která se snaží vše bez rozmyslu zválcovat. Nerozlišovat. A nepřemýšlet dopředu. A to je mi nesympatické.

viera
Kocouřákviera  Datum10. září 2016 12:42

Filip,asi všetko čo sa preháňa škodi..a je jedno o čo ide..o mačky,o ludi..o veci..môj pudlik s PP mal epilepsiu a vraj to je choroba čo postihuje prave tu rasu,prešľachtene su..čivavy maju skratene dychacie cesty,tiež šlachtenim..takže mate pravdu..teda mam skusenosti len pokial ide o psov

Filip
KocouřákFilip  Datum10. září 2016 12:28

Dovolím si přidat myšlenku - i kontrolované množení vede k produkci jedinců, kteří nejsou zrovna zdraví. Vezměte si třeba snahu o zmenšení ňufáku u britských koček, kdy se přikřižovaly peršanky... a dýchací cesty pak nebyly úplně v pořádku. Tam život křehký není, protože je to kontrolované? Protože má někdo registraci u chovatelské stanice? A protože je to hezké (pro lidi)?

viera
Kocouřákviera  Datum10. září 2016 12:13

ale na druhu stranu zasa ak by ste chceli diktovať človeku s kym si ma založiť rodinu,že nech nemieša rasy tak je to diskriminacia a rasizmus..a predsa my mačkari kladieme mačky na uroveň človeka a robime to v čom chceme im braniť..na zamyslenie,že? na fb by ma za takyto koment ukameňovali,viem ,že vy mi budete slušne oponovať,alebo so mnou suhlasiť..len uvaha

viera
Kocouřákviera  Datum10. září 2016 11:43

Marti,mnohi nebudu suhlasiť,ale ja to beriem takto,že je dosť ,,nehôd " u mačiek o ktore sa ludia staraju sposobom ako kedysi,že ,,dam ti jesť, a ty chytaj myši,tvoje zaležitosti,pripadne kastracia su nad môj pochop"..asi tak..tak ak tomu môžem zabraniť a neničiť si vlastne mačky a vyhnuť sa chorobam ,ktore by mohli chytiť a doniesť domov ,tak tomu zabranim ,alebo teda pokusim sa zabraniť kastraciou a očkovanim...cudzieho majetku sa netykam,teda ani cudzie mačky nebudem odchytavať a kastrovať/ako podaktori radikalne poňali a tym prekračuju aj zakon /...kontrolovane a nekontrolovane množenie je stale len množenie..takže Mafi je produkt nehody a jasne ,že som rada,že ju mam ja a že ju niekto neutopil či inač nezniesol zo sveta,ako to často robia..na bazoši inzeraty ,že predam napriklad psiky ,nie tie čo som našla ,ale čo mam doma fenku a dobvolila som jej spariť sa pokladam za uplne blbe hlupe a bezcitne..u mačky to je trolin ine..ak ti zdrhne nekastrovana mačka ,tak je jasne ,že ,,nehoda" je skoro stopercentna..a preto treba nehodam zabraniť..v medziach zakona

gwen
Kocouřákgwen  Datum10. září 2016 11:30

Holky..
Nekontrolovatelné množení - co to jako je?
Kdo by měl právo a kdo ne?
Jen chovatelé? Specifikujte to. Vysvětlete mi proces, kterým by se dalo to nějak kontrolovat, regulovat, ale berte v potaz to, že ne všichni lidé jsou chytří!.-o)))

viera
Kocouřákviera  Datum10. září 2016 11:13

pravda...ale smola,že mudry to už vie a hlupemu ani nepribiješ..vysvetlujem v robote,že prečo idem dať kastrovať Mura a stale dostavam odpoved ,že škoda penazi,ved kocur nerodi a mačiatka nebudu..že može doniesť chorobu od inych mačiek a tie ine mačky sa možu množenim ničiť a teda že nechcem na dvore smrad od značkovania a nechcem aby sa mi kocur flakal tam kde sa mu može stať hocičo neobstoji..hudú si svoje :(

gwen
Kocouřákgwen  Datum10. září 2016 10:58

(Ivo, tys to dokázela!!! Tvůj první blog!! Nebylo to náročný, že ne???)

Výše uvedené názory a komentáře nevyjadřují stanovisko Modrého kocouře.cz. Modrý kocouř.cz si vyhrazuje právo příspěvky odporující dobrým mravům, v rozporu se zákony nebo obsahující reklamu smazat.

Reklama

Nejčtenější

1
Které hračky pro kočky jsou nejoblíbenější? (35x)
2
Kočičí jména (34x)
3
RSS kanály (22x)
4
Je řešením množíren zákon? Britská Kolumbie chystá ... (19x)
5
Vaříme pro kočky: Polévka pro kočky (16x)
6
Veterinární poradna: Prosím o radu pro kočku sphynx - ... (15x)
7
Vyhlášení NEJ fotky listopadu 2024 (14x)
8
Vaříme pro kočky: Domácí masová sklenice (12x)

Bude tohle NEJ fotka měsíce prosince?

...
Máte fotku svého kočičáka? Právě máte možnost ji do soutěže NEJ fotka nominovat!

Má Váš kočičák už svou stránku ve Zlaté knize?

Víte, že svému kočičákovi tady můžete vytvořit osobní stránku? Víte, že pak může mít své vlastní kočkoalbum, deníček a další?

Registrujte se!

Registrace není povinná, ale umožní Vám využívat všechny funkce, které Modrý kocouř.cz nabízí - jednoduché vkládání fotek, komentování nebo komunikace s ostatními Kocouřáky.

Reklama

Modrý kocouř.cz (c) 2024

Všechna práva vyhrazena.
O stránkách
Ochrana osobních údajů
Politika využití cookies
Modrokocouří blog
Novinky
Nápověda
Reklama
Kontakt

Archivováno Národní knihovnou ČR
Facebook Twitter Google Plus Instagram YouTube

Tyto stránky používají soubory cookies, abychom vám usnadnili a zpříjemnili jejich procházení. Rozumím
Jak cookies používáme?

Top