Je tady jubilejní desátý výběr kočičích zpráv. Co se tedy minulý týden psalo všude možně o kočkách?
Pro toulavé kočky mají v Hradci Králové speciální útulek. Zvířata se z něj vrací zpátky do přírody, psalo se na Českém rozhlasu 16. 6. 2015. "Pokud je to možné, je kočka vykastrována. Po uzdravení je vrácena tam, kde byla nalezena. ... „To je vlastně základ péče o toulavá zvířata z hlediska venkovního prostoru, kdy cílem je omezit rozmnožování toulavých koček ve městě", říká Daniel Jeřábek z městské policie."
O tom, jak vzniknul a jak funguje jeden útulek, se můžete dočíst v článku s názvem Nedbalovi se starají o 35 nalezených koček v Nymburském deníku.cz (15. 6. 2015).
„Spotřeba online médií, které se týkají koček, si zasluhuje empirickou pozornost," píše Jessica Gall Myrick, profesorka na Indiana University a autorka studie uveřejněné v Computers in Human Behavior, „protože ... uživatelé internetu tráví významné množství času sledováním médií týkajících se koček, část z toho v době, kdy by měli dělat jiné činnosti, jako je práce nebo studium." Myrick si udělala výzkum mezi asi 7.000 respondenty a zjistila, že průměrně lidé sledují kočičí videa dvakrát nebo třikrát týdně, obvykle na ně narazí náhodou na stránkách jako Facebook, YouTube nebo Buzzfeed. Kočičí videa sledují spíše lidé, kteří kočku mají nebo měli a lidé spíše plašší. I když se mohou cítit provinile, pokud mají dělat něco jiného, lidé jsou po sledování energičtější a šťastnější. Vše najdete v článku The fascinating, feel-good psychology of Internet cat videos (The Washington Post, 16. 6. 2015), popř. přímo na Science Direct. Máte to také tak?
Něco, co byste nečekali!
Tak zase za týden?
Tagy ?
zprávySdílejte! | O sdílení
Nejčtenější
Tyto stránky používají soubory cookies, abychom vám usnadnili a zpříjemnili jejich procházení. Rozumím
Jak cookies používáme?