Kočka a umění. 4. díl: Rokoko a realismus
27. června 2005 |
Kamila |
9 087x / 2x
Antoine Watteau byl francouzský rokokový umělec z přelomu 17. a 18. století. Jeho obrazy byly přehlídkou jeho zájmu o divadlo a balet. Romantické a idealizované scény zobrazovaly komplikované kostýmy dam a pánů pohybujících se ve svém imaginárním světě přírody. Ani zde nemůže chybět kočičí zástupce, tentokrát jako společník plačící dívky.
Thomas Gainsborough, talentovaný malíř portrétů a krajin z poloviny 18. století, dodával svým obrazům osobnost a psychologii. Pokud by Anglie měla více nadaných malířů, dalo by se říct, že Gainsborough byl zakladatelem anglické školy.
Také slavný realistický španělský malíř konce osmnáctého století a počátku století devatenáctého, Francisco José de Goya, našel ve svých obrazech místo pro kočku. Jeho díla byla plná opovržení nad tamní šlechtou a hrůzy ze zkažené povahy lidstva. Ve své olejomalbě Don Manuel Osorio de Zuniga portrétuje čistotu a nevinnost dítěte, nicméně to drží ptáka na konci řetězu a škádlí jím kočky, které čekají na příležitost jej chytit a sníst.
Většina doposud zobrazených koček je ale zachycena jakoby náhodně, jen se potuluje po domě či ateliéru, tak jak to dělala staletí předtím a jak to bude dělat ještě staletí následující. Staří italští a holandští umělci je však namalovali proto, že věděli o jejich přítomnosti. Zobrazili je však jen jako ozdobu, či ornament, stejně jako vázu či květinu.
| O sdílení
Zatím není přitlapkován žádný komentář.
Reklama
Má Váš kočičák už svou stránku ve Zlaté knize?
Víte, že svému kočičákovi tady můžete vytvořit
osobní stránku? Víte, že pak může mít své vlastní kočkoalbum, deníček a další?
Registrace není povinná, ale umožní Vám využívat všechny funkce, které Modrý kocouř.cz nabízí - jednoduché vkládání fotek, komentování nebo komunikace s ostatními Kocouřáky.